Nuorten viikkotoiminta Forssan seurakunnassa

Nuortenillat

Nuortenillat pidetään torstaisin klo 18-20.30 Forssan seurakuntatalon nuorisotilassa, ja ne jatkuvat läpi toimintakauden. Kesän nuortenillat pidetään Klemelässä. Iltoihin ovat tervetulleita kaikki rippikoulun käyneet nuoret. Nuorteniltoihin voi tulla oman aikataulunsa mukaan tapaamaan kavereita ja seurakunnan työntekijöitä, laulamaan yhdessä, pelailemaan, hiljentymään, kuulemaan ajankohtaisista asioista ja nauttimaan vaikka kupposen kahvia.

Rennon meiningin ansiosta nuortenillat ovat matalan kynnyksen paikka, jossa on mahdollisuus myös piipahtaa hetkeksi ja tulla uudestaan kun siltä tuntuu. Nuortenilloissa käyminen on maksutonta.

Nuortenilloissa on yhteinen hartaus, joka on usein nuorten itse valmistelema. Nuoret saavat itse valita aiheita iltoihin ja näin hartauksissa näkyy nuorten oma kädenjälki.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

"Nuorten illassa voi ottaa rennosti"

Harrastuskerhot

Seurakunnan eri toimipisteissä kokoontuvat monet harrastuskerhot. Kerhot kokoontuvat seurakunnan tiloissa.

Kerhot alkavat syyskuussa ja loppuvat toukokuun puolessa välissä. Kerhot ovat tauolla myös muina koulun vapaapäivinä tai loma-aikoina. Kerhot ovat maksuttomia, eikä niihin tarvitse lähtökohtaisesti ilmoittautua etukäteen. Kerhoissa voi siis käydä kerran tai vaikka joka viikko!

Kerhonohjaaminen

Kerhonohjaaminen on tärkeää työtä, josta kerhonohjaajana saa monipuolisia kokemuksia ryhmänohjaamisesta sekä pientä palkkaakin. Kerhonohjaajana sitoudutaan pitämään kerhoa joka viikko. Tukea työhön saa kuukausittaisista kerhonohjaajapalavereista sekä kerhonohjaajakoulutuksista. Kerhonohjaaja ei myös koskaan pidä kerhoaan yksin, vaan kerhossa on aina vähintään kaksi ohjaajaa.

Kerhoista ja kerhojen ohjaamisesta kiinnostuneet voivat olla yhteydessä nuorisotyönohjaajiin.