Tule mukaan väärtiksi toteuttamaan seurakuntamme messua

Väärti on mukana suunnittelemassa messua n. 1½ viikkoa ennen muiden toteuttajien kanssa. Valitsemme virsiä, keskustelemme messun sisällöstä ja jaamme tehtäviä.

Väärti voi laittaa pikareita alttarikaiteelle, laittaa virret virsitaululle, on ovella tervehtimässä, lukee tekstejä ja voi olla avustamassa esirukouksessa. Messun jälkeen väärti auttaa käytännön asioissa. Joskus väärti voi olla mukana kirkkokahvien tarjoiluissa.

Väärtin tehtävä on näin käytännöllinen ja samalla hengellinen.

Seurakunnassamme on n. 40 väärtiä. He ovat vuorollaan avustamassa messussa. Yleensä väärtejä on paikalla kaksi ja lisäksi voi joskus olla nuoria tai lapsia eri tehtävissä.

Väärtit perehdytetään tehtäviin ja aluksi he saavat olla kokeneemman väärtin kanssa mukana messun toteutuksessa.

Seurakuntamme kaikki työntekijät kertovat mielellään asiasta lisää ja vastaavat kysymyksiin.

Yhteyshenkilö: Esa Löytömäki, p. 050 3373157, esa.loytomaki@evl.fi