Forssan seurakunnan kummilapset

Lähetyssopen ja Työtuvan kummilapsi: HILLARY ODHIAMBO

Forssan seurakunnan lähetystyön vapaaehtoiset tukevat kenialaista poikaa Hillary Odhiamboa.

Hillary on syntynyt 15.11.2010 ja elää yksinhuoltajaäitinsä ja kolmen sisaruksen kanssa Kambata nimisessä kylässä Länsi-Keniassa, joka sijaitsee noin puolivälissä Kisumun ja Kisin kaupunkeja. Isä on kuollut ja elämä tiukkaa Länsi-Keniassa.

Forssan seurakunnan kasvatustyön kummilapsi:  KERET AVUZWA

Forssan seurakunnan kasvatustyö tukee Kenialaista poikaa Keret Avuzwaa.

Kereti on kotoisin Chamasilihi-nimisestä kylästä Länsi-Keniasta. Lähin suurempi kaupunki on Kisumu. Hän on syntynyt 22.7.2011. Pojan äiti kuoli joulukuussa 2011, Kereti oli tuolloin vasta vajaa puolen vuoden ikäinen. Keretin isä kuoli marraskuussa 2015. Kereti asuu nyt yhdessä kolmen sisaruksensa kanssa, joista Kereti on nuorin. Perhe kuuluu luhya-heimoon ja puhuu äidinkielenään luhya-kieltä.

Kereti oppii myös englantia ja swahilinkieltä. Hankkeemme diakonissa Rosemary on mukana lasten elämässä. tilannetta. He saavat kerran kuukaudessa ruokarahaa.