Klemelän leirikeskuksen sisäilmassa on havaittu ongelmia.

Kuntotutkimus on suoritettu syksyllä 2022 ja julkistettu 7.12. Tutkimuksen teki Dimen Group. Tutkimuksen perusteella tavanomaisesta poikkevan olosuhteen arvioidaan olevan todennäköinen.

Eri vaihtoehdot ovat olleet esillä valtuustoseminaarissa, kiinteisö- ja hautausmaan vastuuryhmässä sekä työntekijöiden kanssa. Kiinteistön korjauskustannukset nousevat kohtuuttomiksi.

Kirkkovaltuusto päätti yksimielisesti 31.5.2023, että Klemelän alatalolle haetaan purkulupa. Tämän jälkeen harkitaan, millaista kiinteistöä tarvitaan.

Leiritoiminta (mm. rippikoululeirit) on voitu järjestää muualla, esim. Eerikkilän urheiluopistolla.

Klemelän ylätalo on käytössä ja sen lämmitysjärjeestelmän uusiminen ja perusparannuksen suunnittelu käynnistyvät.

Seurakuntalaisia kuullaan Klemelän leirikeskuksen suunnitelmissa.