Diakoninen perhetyö

Jos vanhempana haluaisit keskustella perheen elämäntilanteesta, huolista tai jaksamisesta, voimme sopia tapaamisen diakoniatoimistoon tai voin hyvin tulla käymään kotonakin. Soita, laita viesti tai sähköpostia Satu Pölläselle.

Katukirkko

Forssan katukirkko ry. ylläpitää katukirkkoiltoja joka ma talvisaikaan klo 18.00 Vapaakirkossa, os. Hämeentie 15. Alussa on n. tunnin pituinen hengellinen ohjelma, jonka jälkeen jaetaan kauppojen ylijäämäruokia kaikille tarvitseville. Myös kahvia ja voileipiä sekä mukavaa seuraa on tarjolla. Tervetuloa joukkoon mukaan, jos tarvitset tällaista tukea elämässäsi!

Ystävän Kammari

Diakoniatyön vapaaehtoistoimintaa organisoidaan Ystävän kammarin kautta. Palvelukammari RY:n toimintaan kuuluvat myös aamukorva ja kauppakassipalvelu.

Toiminnasta kiinnostuneet ottakaa yhteys Ystävän kammariin

Ystävän kammarin nettisivut löytyvät osoitteesta: http://www.ystavankammari.fi/

Ystävän kammari
Hämeentie 17, 30100 Forssa

Puh.050-5889644

s-posti: ystavan.kammari@surffi.net

Leskien klubi

Kaikille leskeytyneille avoin yhdessäolotuokio noin kerran kuukaudessa Ystävän Kammarilla (Hämeentie 5)

Sopii hyvin sururyhmän jatkoksi tai kun puolison kuolemasta on jo kulunut pidempikin aika. Leppoisassa ryhmässä virkistymme toistemme seurassa, jaamme ajatuksia elämästä leskeytymisen jälkeen ja katsomme elämässä eteenpäin. Alussa omakustanteinen kahvittelumahdollisuus. Yleensä mukana myös diakonissa Arja Kujala. Tervetuloa tutustumaan!

Sururyhmä

Sururyhmä on vertaistukiryhmä läheisen kuolemaa sureville ihmisille. Siellä voi luottamuksellisesti jakaa kokemuksiaan ja purkaa tunteitaan yhdessä toisten surevien kanssa. Ryhmässä on kaksi ohjaajaa. Kokoontumisia on kuusi ja joka kerralle on oma teemansa. Jos toivot, voimme tehdä surukäynnin myös kotiin. Lisätietoja diakoni Satu Pölläseltä.

Eroryhmä

Perheasiain neuvottelukeskus järjestää ammatillisesti ohjattuja vertaistukiryhmiä eronneille. Ryhmän tavoitteena on auttaa erosta selviytymistä ja elämän jälleenrakennusta. Alustusten ja yhteisen keskustelun kautta käsitellään eroon liittyviä tunteita sekä katsotaan tulevaisuuteen. Seuraavan ryhmän ajankohta ei ole tiedossa. Jos olet kiinnostunut, voit soittaa perheneuvoja Anja Nwosen numeroon 050 3030 584.

Uusien isien kokoontumisajot

Oletko tulossa isäksi? Kaipaatko tukea valmistautumiseen? Tai oletko jo isä ja voisit tulla kertaluonteiseksi vapaaehtoiseksi isien kokoontumisajoihin? Kokoontumisajoissa saat käytännön vinkkejä vauvan kanssa elämiseen sekä vertaistukea toisilta isiltä. Toimintapäiviin kaivataan myös kokeneita isiä kertaluonteisiksi vapaaehtoisiksi.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset:
perheneuvoja Tuukka Hämäläinen
p. 050 502 0228 tai etunimi.sukunimi@evl.fi

Lisäinfoa hankkeesta päivittyy osoitteeseen isille.infoLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Sivustolta löytyy monenlaista tietoa vanhemmuuteen liittyen.

Tunnekeskeinen parisuhdekurssi

Perheasiain neuvottelukeskuksen järjestämä kurssi perustuu kanadalaisen Sue Johnsonin kehittämään tunnekeskeiseen pariterapiaan. Kurssi soveltuu pareille, jotka haluavat parantaa keskinäistä yhteyttään. Seuraavan kurssin ajankohta ei vielä ole tiedossa. Lisätietoa perheasiain neuvottelukeskuksesta, puh. 050 3318373.